افراط و تفریط در برپایی مراسم‌های مذهبی لزومی ندارد |مردم مراسم شادی هم می خواهند

امام جمعه اقلید گفت: افراط و تفریط در برپایی مراسم‌های مذهبی لزومی ندارد و مردم در کنار مراسم عزاداری نیاز به برپایی مراسم شادی هم دارند.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 14 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام محمد صادق طالبی در این نشست که دوشنبه با حضور مسوولین فرهنگی شهرستان برگزار شد، افزود: لازم است مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با شور عاشورایی و با عظمت برگزار شود.

وی خطاب به مداحان ادامه داد: گویندگان و مداحان باید از ارائه سخنانی که سبب ایجاد تفرقه بین مسلمانان می شود پرهیز کنند و در جهت گسترش وحدت و انسجام بین امت گام بردارند.

امام جمعه اقلید ادامه داد: برگزار کنندگان مجالس عزاداری نیز ملزم به رعایت هنجارهای اسلامی و حفظ وحدت و انسجام هستند و در این خصوص مسئولیت دارند.

طالبی درخصوص مدت ایام عزاداری فاطمیه گفت: بر اساس نظریات بسیاری از علما و کارشناسان مذهبی، روز پایانی ایام فاطمیه، روز شهادت حضرت زهرا (س) در هر دو هفته منسوب به ایشان است.

وی افزود: افراط و تفریط در برپایی مراسم‌های مذهبی لزومی ندارد و مردم در کنار مراسم عزاداری نیاز به برپایی مراسم شادی هم دارند.

معاون فرماندار اقلید نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در وضعیت خوبی قرار داریم، خواستار عدم عادی انگاری وضعیت توسط مردم شد.

محمد باقر مسعودی افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات بهداشتی در برگزاری مراسم ها و روضه توسط شبکه بهداشت ودرمان انجام شود.

وی ادامه داد: ادارات و نهادها بویژه شهرداری ها در خصوص نصب بنر و پرچم های ویژه ایام فاطمیه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و گروههای فعال در این زمینه همکاری کنند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار